Business Consulting Center

Serwis aplikacyjny SAP – zdalne wsparcie użytkowników SAP.

Wsparcie SAP w profesjonalnym Centrum Outsourcingowym.

Serwis aplikacyjny SAP

Serwis aplikacyjny SAP (inaczej - wsparcie użytkowników SAP) to usługa zdalnej pomocy użytkownikom SAP Klienta w rozwiązywaniu problemów, pojawiających się przy bieżącej obsłudze systemu.

Serwis aplikacyjny SAP wzajemnie dopełnia się z usługą wsparcia SAP maintenance, stanowiąc dla klienta tzw. drugą linię wsparcia. Serwis aplikacyjny tworzy jeden punkt zgłoszeń serwisowych dla klienta, a zarazem zapewnia:

  • rozwiązanie problemów niekwalifikujących się do wsparcia przez producenta oprogramowania SAP w ramach umowy SAP maintenance
  • przekierowanie pozostałych problemów do serwisu producenta

Serwis aplikacyjny SAP świadczony jest przez dedykowane, wydzielone zespoły konsultantów serwisowych, funkcjonujące w ramach Centrum Outsourcingowego BCC. Serwis aplikacyjny w BCC to:

  • stała dostępność doświadczonych specjalistów
  • gwarantowane czasy reakcji i dostarczenia rozwiązań
  • szeroki zakres usług serwisowych (opisany poniżej w Katalogu usług)
  • pojedynczy punkt kontaktu (zespół Service Desk) niezależnie od przedmiotu zgłoszenia
  • obsługa na podstawie stałej umowy i zapisów SLA
  • światowe standardy bezpieczeństwa (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ISO 27001) i zarządzania usługami IT (System Zarządzania Usługami IT zgodny z ISO 20000 i ITIL)

Świadczony przez BCC serwis aplikacyjny dotyczy:

  • pełnego zakresu systemu SAP ERP (FI, CO, MM, PP, PM, QM, SD, WF i in.)
  • systemu SAP HR
  • rozszerzeń ABAP
  • rozwiązań SAP BI (SAP BW, SAP SEM oraz SAP BusinessObjects)
  • SAP CRM

Zakres czynności realizowanych w ramach serwisu aplikacyjnego:

  • wsparcie pracy użytkowników systemów SAP
  • obsługa problemów występujących w użytkowanych systemach SAP
  • wsparcie wybranych procesów biznesowych
  • obsługa problemów serwisowych z gwarantowanymi czasami rozwiązania
  • wsparcie w zakresie not i aktualizacji systemowych
  • cykliczne monitorowanie działań systemowych
  • szeroki zakres prac małego rozwoju
  • działania związane z dokumentacją systemów
  • przeprowadzanie audytów bądź weryfikacji w zakresie
  • wskazywanie obszarów wymagających optymalizacji
  • wspieranie testów po stronie Klienta
  • konsultacje i warsztaty

Szczegółowy zakres usług serwisu aplikacyjnego znajduje się w zakładce Katalog usług.

Dla firm korzystających już z zewnętrznego wsparcia SAP (np. z korporacyjnej organizacji serwisowej – obsługa często w języku obcym), a zainteresowanych okazjonalną pomocą, przygotowaliśmy usługę SAP Assistance. To swego rodzaju „koło ratunkowe” w razie problemów z systemem. Więcej informacji w zakładce SAP Assistance.

Poniższe zestawienie przedstawia szeroką listę czynności, wykonywanych przez BCC w ramach umów serwisu aplikacyjnego SAP. Zakres wsparcia serwisowego dla danego Klienta jest określany indywidualnie, w zależności od jego potrzeb i wymagań.

Wsparcie pracy użytkowników systemów SAP:

  • udzielanie odpowiedzi na pytanie
  • wskazywanie sposobu wykonania czynności

Obsługa problemów występujących w użytkowanych systemach SAP:

  • analiza błędnych sytuacji w systemie
  • usuwanie błędów konfiguracyjnych
  • usuwanie błędów programistycznych

Wsparcie wybranych procesów biznesowych:

  • naliczanie płac
  • zamykanie/otwieranie miesiąca
  • zamykanie/otwieranie roku

Obsługa problemów serwisowych z gwarantowanymi czasami rozwiązania:

  • standardowe godziny pracy (8/5)
  • tryb wieczorny (24/5)
  • tryb 24/7

Wsparcie w zakresie not i aktualizacji systemowych:

  • informowanie o notach i aktualizacjach
  • opiniowanie not i aktualizacji
  • wgrywanie not i aktualizacji
  • dostosowanie systemów do not i aktualizacji

Cykliczne monitorowanie działań systemowych:

  • monitorowanie procesu ładowania danych do hurtowni danych SAP BW
  • monitorowanie działania kluczowych elementów procesów (programy czy zadania działające w tle, workflow, interfejsy i in.)

Szeroki zakres prac małego rozwoju:

  • tworzenie raportów
  • dostosowania do zmian prawnych
  • dostosowania do not i aktualizacji systemów SAP
  • przebudowa istniejących rozszerzeń
  • migracje danych
  • tworzenie narzędzi do migracji danych
  • optymalizacja procesów biznesowych
  • automatyzacja procesów biznesowych
  • przebudowa procesów biznesowych
  • inne miniprojekty

Działania związane z dokumentacją systemów:

  • dokumentowanie wybranych procesów bądź transakcji
  • aktualizacja dokumentacji na podstawie systemu

Przeprowadzanie audytów bądź weryfikacji w zakresie:

  • uprawnień
  • konfiguracji
  • rozszerzeń
  • dokumentacji

Wskazywanie obszarów wymagających optymalizacji:

  • przebudowy - na podstawie historii pojawiania się problemów utrudniających funkcjonowanie podstawowych procesów
  • doszkolenia – na podstawie obserwacji kompetencji użytkowników

Wspieranie testów po stronie Klienta:

  • przygotowywanie scenariuszy testowych
  • przeprowadzanie testów

Konsultacje i warsztaty:

  • dedykowane warsztaty tematyczne na systemach SAP będących przedmiotem wsparcia
  • konsultacje z ekspertami w zakresie wspieranych systemów
  • przygotowywanie projektów rozwiązań
  • opiniowanie projektów bądź ofert związanych z rozwojem wspieranych systemów

 

Dla firm korzystających już z zewnętrznego wsparcia SAP (np. z korporacyjnej organizacji serwisowej – obsługa często w języku obcym), a zainteresowanych okazjonalną pomocą, przygotowaliśmy usługę SAP Assistance. To swego rodzaju „koło ratunkowe” w razie problemów z systemem. Więcej informacji w zakładce SAP Assistance.

SAP Assistance to specjalnie przygotowana usługa serwisu aplikacyjnego, w której za niewielką miesięczną opłatą oferujemy swego rodzaju „koło ratunkowe” w razie problemów z pracą w SAP i trudności w uzyskaniu szybkiej, polskojęzycznej pomocy.

SAP Assistance to szczególnie atrakcyjna oferta dla:

  • firm korzystających już z korporacyjnego (zwykle niepolskiego) wsparcia systemu SAP
  • firm oczekujących uzupełnienia luki pomiędzy zakresem wsparcia SAP maintenance a problemami zgłaszanymi przez użytkowników kluczowych.

W ramach SAP Assistance oferujemy:

  • Zdalne wsparcie osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie SAP (lub przejęcie na siebie tej roli, w przypadku gdy takiej osoby nie ma), w zakresie:
    • udzielania odpowiedzi na pytania użytkowników SAP
    • analizowania i diagnozowania przyczyn błędów i usterek w systemie
    • usuwania przyczyn tych błędów i usterek
    • komunikacji z korporacyjnym działem wsparcia (przygotowywanie zgłoszeń w imieniu użytkowników, analiza otrzymywanych odpowiedzi, itd.)
    • informowania o notach i aktualizacjach publikowanych przez SAP, wraz z komentarzami i sugestiami
  • Gwarancje czasów reakcji i rozwiązania dla zgłaszanych problemów
  • Wizyty i wsparcie konsultantów w Państwa biurze
  • Możliwość realizacji innych prac dodatkowych

W razie potrzeby, usługa SAP Assistance może zostać rozszerzona o inne usługi dostępne w ofercie (zakładka Katalog usług), przekształcając się pełen kontrakt serwisu aplikacyjnego.
 

Do góry

Informacje powiązane

BCC z certyfikatem „SAP Partner Center of Expertise” na kolejne dwa lata

W styczniu 2017 r. audyt recertyfikujący SAP Partner Center of Expertise potwierdził najwyższą jakość…

Sika: Rollout i serwis aplikacyjny SAP ERP z BCC

Sika Poland, część koncernu Sika, korzysta z korporacyjnych rozwiązań SAP ERP. Projekt został zrealizowany…

Klienci ocenili satysfakcję z usług BCC

Według wyników tegorocznej edycji badań satysfakcji klientów, z usług BCC w zakresie outsourcingu IT…

Serwis aplikacyjny SAP w BCC – według potrzeb

Organizacja wsparcia aplikacyjnego dla SAP to jeden z filarów efektywnego wykorzystania systemu i w…

Serwis aplikacyjny SAP w BCC: teraz wsparcie w różnych strefach czasowych

Od początku 2016 r. usługa serwisu aplikacyjnego SAP w BCC jest dostępna dla użytkowników…

Jacob Holm: wsparcie BCC dla użytkowników SAP od Szwajcarii po Chiny

Jacob Holm, innowacyjny producent włóknin, od stycznia 2016 r. korzysta z usługi serwisu aplikacyjnego…

1 2 3 4 5 6 7 

Akademia Lepszego Biznesu


745 artykułów przydatnych w przygotowaniu i realizacji projektów.

Eksperci doradzają - jak prowadzić wdrożenia, jak rozwijać IT, jak zmieniać biznes na lepsze.

Bakalland i Delecta: Migracja, nowa lokalizacja i utrzymanie SAP

Istotną częścią „przejęcia” – po zakupie firmy Delecta – także jej systemu zintegrowanego SAP ERP były prace w obszarze...

Bakalland i Delecta: Migracja, nowa lokalizacja i utrzymanie SAP

Istotną częścią „przejęcia” – po zakupie firmy Delecta – także jej systemu zintegrowanego SAP ERP były prace w obszarze... /pub/pl/uploadimages/gtx/1822418725.jpg

Service Desk i Centrum Outsourcingowe BCC – standardy i narzędzia

Zespół Service Desk BCC każdego dnia obsługuje kilkaset zgłoszeń klientów, korzystających z kilkudziesięciu usług Centrum Outsourcingowego... /pub/pl/uploadimages/gtx/1480818446.jpg

Ringier Axel Springer i Onet.pl – fuzja i rollout SAP

W 2012 r. Ringier Axel Springer Polska, wydawca m.in. Faktu, Newsweeka i Forbesa, zakupił większościowy pakiet Grupy Onet, stając się liderem... /pub/pl/uploadimages/gtx/2179300846.jpg

USP Zdrowie: Kompleksowe wsparcie SAP

Serwis aplikacyjny SAP dla pełnego zakresu systemu, do kompletu SAP Enterprise Support i wsparcie administracji SAP. Tak szeroki zakres usług... /pub/pl/uploadimages/gtx/2616741018.jpg

Volkswagen: Serwis i rozwój SAP w jednym kontrakcie

Ile części jest potrzebnych do zbudowania samochodu? Około 1500. W poznańskim Volkswagenie produkuje się dziennie 700 samochodów. Wszystkie... /pub/pl/uploadimages/gtx/3016933186.jpg

Polscy konsultanci serwisują SAP w spółkach Maflow w Hiszpanii, Francji i Włoszech

Systemy działające w trzech spółkach w trzech różnych krajach. Rozległa, rozbudowana o pozastandardowe rozszerzenia instalacja SAP. Obsługująca... /pub/pl/uploadimages/gtx/2412159144.jpg

King Oscar: Outsourcing SAP dla Norwegii i Polski

Centrala w norweskim Bergen, produkcja na Kaszubach, a system SAP… w podpoznańskich Złotnikach. O strategii utrzymania systemu w King Oscar... /pub/pl/uploadimages/gtx/2198352591.jpg

Hortex: serwis SAP dla wymagających

Mocny własny zespół Administracji SAP i w odwodzie druga linia wsparcia w postaci zdalnej usługi serwisu aplikacyjnego SAP w BCC. Konsekwentny... /pub/pl/uploadimages/gtx/2820078723.jpg

MAN: shared services center w Poznaniu

MAN Accounting Center (MAC) zajmuje się obsługą finansową, księgową i wsparciem procesów zakupowych dla przedstawicielstw Grupy MAN w Polsce... /pub/pl/uploadimages/gtx/man-serwissaphr-w.skrudlik2.1300794903.jpg

Media Regionalne: hosting SAP

Media Regionalne przebyły długą drogę od samodzielnej administracji SAP, przez wykorzystanie zewnętrznego wsparcia w administracji systemem,... /pub/pl/uploadimages/gtx/mediaregionalne-hosting.1464694101.jpg

Już 7973 osoby korzystają z Akademii Lepszego Biznesu

Przejdź do Akademii LB

Akademia Lepszego Biznesu


745 artykułów przydatnych w przygotowaniu i realizacji projektów.

Eksperci doradzają - jak prowadzić wdrożenia, jak rozwijać IT, jak zmieniać biznes na lepsze.

Data Volume Management na SAP HANA

Dla firm, które rozważają migrację systemów SAP na platformę SAP HANA, największą barierą wejścia jest koszt zakupu i utrzymania...

Kiedy sięgnąć po zewnętrzne wsparcie użytkowników SAP

Korzystanie z systemu SAP ERP to nieograniczone korzyści biznesowe, ale i kilka ważnych pytań związanych z jego bieżącą eksploatacją...

Nearshoring usług SAP w BCC

Jak zredukować koszty związane z administracją i rozwojem SAP? Co zrobić, gdy okresowo występuje zwiększone zapotrzebowanie na kompetencje...

SAP BI: monitoring, administracja, outsourcing

Ciągły monitoring środowiska raportowego SAP (SAP BI, SAP BW) pod kątem jakości danych i wydajności systemu, ma duże przełożenie...

Porządki na koniec roku w SAP HR

Koniec roku to dobry czas na podsumowania, inwentaryzacje, audyty. Warto też rzeprowadzić weryfikację firmowego SAP HR – czy wszystkie...

SAP Enterprise Support: więcej niż serwis

Wsparcie i serwis zapewniane przez producenta systemu to obok bogatej funkcjonalności główna przewaga SAP nad innymi systemami wspierającymi...

1 2 3 

Już 7973 osoby korzystają z Akademii Lepszego Biznesu

Przejdź do Akademii LB

Formularz kontaktowy

Masz wyłączoną obsługę JavaScript. Aby skorzystać z formularza, włącz obsługę JavaScript w swojej przeglądarce.

* pola obowiązkowe

Nasi klienci:

  • Gedeon Richter Polska sp. z o.o.
  • Nickel (Grupa Nickel)
  • Nestle Polska Sp. z o.o.
  • Minimax Polska (Grupa Minimax Viking)
  • Gedia Poland sp. z o.o.
  • Isuzu Motors Polska Sp. z o.o.
  • KGHM Polska Miedź SA
  • Tuplex sp. z o.o.
  • Sitech sp. z o.o.
  • Herlitz sp. z o.o.
  • Tchibo Warszawa Sp. z o.o.
  • GATX Rail Poland (dawniej DEC )
  • EcoWipes Sp. z o.o.
  • Nivea Polska (Grupa Beiersdorf)
  • Rafineria Trzebinia SA
  • Plastic Omnium Auto (dawniej Plastal)
  • Ofix.pl
  • Metro Group Polska
  • Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
  • PGE Zespół Elektrociepłowni Bydgoszcz SA

więcej

zwiń