Business Consulting Center

Serwis aplikacyjny SAP – zdalne wsparcie użytkowników SAP.

Wsparcie SAP w profesjonalnym Centrum Outsourcingowym.

Serwis aplikacyjny SAP

Serwis aplikacyjny SAP (inaczej - wsparcie użytkowników SAP) to usługa zdalnej pomocy użytkownikom SAP Klienta w rozwiązywaniu problemów, pojawiających się przy bieżącej obsłudze systemu.

Serwis aplikacyjny SAP wzajemnie dopełnia się z usługą wsparcia SAP maintenance, stanowiąc dla klienta tzw. drugą linię wsparcia. Serwis aplikacyjny tworzy jeden punkt zgłoszeń serwisowych dla klienta, a zarazem zapewnia:

  • rozwiązanie problemów niekwalifikujących się do wsparcia przez producenta oprogramowania SAP w ramach umowy SAP maintenance
  • przekierowanie pozostałych problemów do serwisu producenta

Serwis aplikacyjny SAP świadczony jest przez dedykowane, wydzielone zespoły konsultantów serwisowych, funkcjonujące w ramach Centrum Outsourcingowego BCC. Serwis aplikacyjny w BCC to:

  • stała dostępność doświadczonych specjalistów
  • gwarantowane czasy reakcji i dostarczenia rozwiązań
  • szeroki zakres usług serwisowych (opisany poniżej w Katalogu usług)
  • pojedynczy punkt kontaktu (zespół Service Desk) niezależnie od przedmiotu zgłoszenia
  • obsługa na podstawie stałej umowy i zapisów SLA
  • światowe standardy bezpieczeństwa (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ISO 27001) i zarządzania usługami IT (System Zarządzania Usługami IT zgodny z ISO 20000 i ITIL)

Świadczony przez BCC serwis aplikacyjny dotyczy:

  • pełnego zakresu systemu SAP ERP (FI, CO, MM, PP, PM, QM, SD, WF i in.)
  • systemu SAP HR
  • rozszerzeń ABAP
  • rozwiązań SAP BI (SAP BW, SAP SEM oraz SAP BusinessObjects)
  • SAP CRM

Zakres czynności realizowanych w ramach serwisu aplikacyjnego:

  • wsparcie pracy użytkowników systemów SAP
  • obsługa problemów występujących w użytkowanych systemach SAP
  • wsparcie wybranych procesów biznesowych
  • obsługa problemów serwisowych z gwarantowanymi czasami rozwiązania
  • wsparcie w zakresie not i aktualizacji systemowych
  • cykliczne monitorowanie działań systemowych
  • szeroki zakres prac małego rozwoju
  • działania związane z dokumentacją systemów
  • przeprowadzanie audytów bądź weryfikacji w zakresie
  • wskazywanie obszarów wymagających optymalizacji
  • wspieranie testów po stronie Klienta
  • konsultacje i warsztaty

Szczegółowy zakres usług serwisu aplikacyjnego znajduje się w zakładce Katalog usług.

Dla firm korzystających już z zewnętrznego wsparcia SAP (np. z korporacyjnej organizacji serwisowej – obsługa często w języku obcym), a zainteresowanych okazjonalną pomocą, przygotowaliśmy usługę SAP Assistance. To swego rodzaju „koło ratunkowe” w razie problemów z systemem. Więcej informacji w zakładce SAP Assistance.

Poniższe zestawienie przedstawia szeroką listę czynności, wykonywanych przez BCC w ramach umów serwisu aplikacyjnego SAP. Zakres wsparcia serwisowego dla danego Klienta jest określany indywidualnie, w zależności od jego potrzeb i wymagań.

Wsparcie pracy użytkowników systemów SAP:

  • udzielanie odpowiedzi na pytanie
  • wskazywanie sposobu wykonania czynności

Obsługa problemów występujących w użytkowanych systemach SAP:

  • analiza błędnych sytuacji w systemie
  • usuwanie błędów konfiguracyjnych
  • usuwanie błędów programistycznych

Wsparcie wybranych procesów biznesowych:

  • naliczanie płac
  • zamykanie/otwieranie miesiąca
  • zamykanie/otwieranie roku

Obsługa problemów serwisowych z gwarantowanymi czasami rozwiązania:

  • standardowe godziny pracy (8/5)
  • tryb wieczorny (24/5)
  • tryb 24/7

Wsparcie w zakresie not i aktualizacji systemowych:

  • informowanie o notach i aktualizacjach
  • opiniowanie not i aktualizacji
  • wgrywanie not i aktualizacji
  • dostosowanie systemów do not i aktualizacji

Cykliczne monitorowanie działań systemowych:

  • monitorowanie procesu ładowania danych do hurtowni danych SAP BW
  • monitorowanie działania kluczowych elementów procesów (programy czy zadania działające w tle, workflow, interfejsy i in.)

Szeroki zakres prac małego rozwoju:

  • tworzenie raportów
  • dostosowania do zmian prawnych
  • dostosowania do not i aktualizacji systemów SAP
  • przebudowa istniejących rozszerzeń
  • migracje danych
  • tworzenie narzędzi do migracji danych
  • optymalizacja procesów biznesowych
  • automatyzacja procesów biznesowych
  • przebudowa procesów biznesowych
  • inne miniprojekty

Działania związane z dokumentacją systemów:

  • dokumentowanie wybranych procesów bądź transakcji
  • aktualizacja dokumentacji na podstawie systemu

Przeprowadzanie audytów bądź weryfikacji w zakresie:

  • uprawnień
  • konfiguracji
  • rozszerzeń
  • dokumentacji

Wskazywanie obszarów wymagających optymalizacji:

  • przebudowy - na podstawie historii pojawiania się problemów utrudniających funkcjonowanie podstawowych procesów
  • doszkolenia – na podstawie obserwacji kompetencji użytkowników

Wspieranie testów po stronie Klienta:

  • przygotowywanie scenariuszy testowych
  • przeprowadzanie testów

Konsultacje i warsztaty:

  • dedykowane warsztaty tematyczne na systemach SAP będących przedmiotem wsparcia
  • konsultacje z ekspertami w zakresie wspieranych systemów
  • przygotowywanie projektów rozwiązań
  • opiniowanie projektów bądź ofert związanych z rozwojem wspieranych systemów

 

Dla firm korzystających już z zewnętrznego wsparcia SAP (np. z korporacyjnej organizacji serwisowej – obsługa często w języku obcym), a zainteresowanych okazjonalną pomocą, przygotowaliśmy usługę SAP Assistance. To swego rodzaju „koło ratunkowe” w razie problemów z systemem. Więcej informacji w zakładce SAP Assistance.

SAP Assistance to specjalnie przygotowana usługa serwisu aplikacyjnego, w której za niewielką miesięczną opłatą oferujemy swego rodzaju „koło ratunkowe” w razie problemów z pracą w SAP i trudności w uzyskaniu szybkiej, polskojęzycznej pomocy.

SAP Assistance to szczególnie atrakcyjna oferta dla:

  • firm korzystających już z korporacyjnego (zwykle niepolskiego) wsparcia systemu SAP
  • firm oczekujących uzupełnienia luki pomiędzy zakresem wsparcia SAP maintenance a problemami zgłaszanymi przez użytkowników kluczowych.

W ramach SAP Assistance oferujemy:

  • Zdalne wsparcie osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie SAP (lub przejęcie na siebie tej roli, w przypadku gdy takiej osoby nie ma), w zakresie:
    • udzielania odpowiedzi na pytania użytkowników SAP
    • analizowania i diagnozowania przyczyn błędów i usterek w systemie
    • usuwania przyczyn tych błędów i usterek
    • komunikacji z korporacyjnym działem wsparcia (przygotowywanie zgłoszeń w imieniu użytkowników, analiza otrzymywanych odpowiedzi, itd.)
    • informowania o notach i aktualizacjach publikowanych przez SAP, wraz z komentarzami i sugestiami
  • Gwarancje czasów reakcji i rozwiązania dla zgłaszanych problemów
  • Wizyty i wsparcie konsultantów w Państwa biurze
  • Możliwość realizacji innych prac dodatkowych

W razie potrzeby, usługa SAP Assistance może zostać rozszerzona o inne usługi dostępne w ofercie (zakładka Katalog usług), przekształcając się pełen kontrakt serwisu aplikacyjnego.
 

Do góry

Informacje powiązane

Sika: Rollout i serwis aplikacyjny SAP ERP z BCC

Sika Poland, część koncernu Sika, korzysta z korporacyjnych rozwiązań SAP ERP. Projekt został zrealizowany…

Klienci ocenili satysfakcję z usług BCC

Według wyników tegorocznej edycji badań satysfakcji klientów, z usług BCC w zakresie outsourcingu IT…

Serwis aplikacyjny SAP w BCC – według potrzeb

Organizacja wsparcia aplikacyjnego dla SAP to jeden z filarów efektywnego wykorzystania systemu i w…

Serwis aplikacyjny SAP w BCC: teraz wsparcie w różnych strefach czasowych

Od początku 2016 r. usługa serwisu aplikacyjnego SAP w BCC jest dostępna dla użytkowników…

Jacob Holm: wsparcie BCC dla użytkowników SAP od Szwajcarii po Chiny

Jacob Holm, innowacyjny producent włóknin, od stycznia 2016 r. korzysta z usługi serwisu aplikacyjnego…

BeeOffice Service Desk platformą obsługi serwisowej klientów BCC – od Polski do Argentyny

Od marca br. Grupa BCC korzysta z aplikacji serwisowej BeeOffice Service Desk w codziennej…

1 2 3 4 5 6 7 

Akademia Lepszego Biznesu


731 artykułów przydatnych w przygotowaniu i realizacji projektów.

Eksperci doradzają - jak prowadzić wdrożenia, jak rozwijać IT, jak zmieniać biznes na lepsze.

Bakalland i Delecta: Migracja, nowa lokalizacja i utrzymanie SAP

Istotną częścią „przejęcia” – po zakupie firmy Delecta – także jej systemu zintegrowanego SAP ERP były prace w obszarze...

Bakalland i Delecta: Migracja, nowa lokalizacja i utrzymanie SAP

Istotną częścią „przejęcia” – po zakupie firmy Delecta – także jej systemu zintegrowanego SAP ERP były prace w obszarze... /pub/pl/uploadimages/gtx/1822418725.jpg

Service Desk i Centrum Outsourcingowe BCC – standardy i narzędzia

Zespół Service Desk BCC każdego dnia obsługuje kilkaset zgłoszeń klientów, korzystających z kilkudziesięciu usług Centrum Outsourcingowego... /pub/pl/uploadimages/gtx/1480818446.jpg

Ringier Axel Springer i Onet.pl – fuzja i rollout SAP

W 2012 r. Ringier Axel Springer Polska, wydawca m.in. Faktu, Newsweeka i Forbesa, zakupił większościowy pakiet Grupy Onet, stając się liderem... /pub/pl/uploadimages/gtx/2179300846.jpg

USP Zdrowie: Kompleksowe wsparcie SAP

Serwis aplikacyjny SAP dla pełnego zakresu systemu, do kompletu SAP Enterprise Support i wsparcie administracji SAP. Tak szeroki zakres usług... /pub/pl/uploadimages/gtx/2616741018.jpg

Volkswagen: Serwis i rozwój SAP w jednym kontrakcie

Ile części jest potrzebnych do zbudowania samochodu? Około 1500. W poznańskim Volkswagenie produkuje się dziennie 700 samochodów. Wszystkie... /pub/pl/uploadimages/gtx/3016933186.jpg

Polscy konsultanci serwisują SAP w spółkach Maflow w Hiszpanii, Francji i Włoszech

Systemy działające w trzech spółkach w trzech różnych krajach. Rozległa, rozbudowana o pozastandardowe rozszerzenia instalacja SAP. Obsługująca... /pub/pl/uploadimages/gtx/2412159144.jpg

King Oscar: Outsourcing SAP dla Norwegii i Polski

Centrala w norweskim Bergen, produkcja na Kaszubach, a system SAP… w podpoznańskich Złotnikach. O strategii utrzymania systemu w King Oscar... /pub/pl/uploadimages/gtx/2198352591.jpg

Hortex: serwis SAP dla wymagających

Mocny własny zespół Administracji SAP i w odwodzie druga linia wsparcia w postaci zdalnej usługi serwisu aplikacyjnego SAP w BCC. Konsekwentny... /pub/pl/uploadimages/gtx/2820078723.jpg

MAN: shared services center w Poznaniu

MAN Accounting Center (MAC) zajmuje się obsługą finansową, księgową i wsparciem procesów zakupowych dla przedstawicielstw Grupy MAN w Polsce... /pub/pl/uploadimages/gtx/man-serwissaphr-w.skrudlik2.1300794903.jpg

Media Regionalne: hosting SAP

Media Regionalne przebyły długą drogę od samodzielnej administracji SAP, przez wykorzystanie zewnętrznego wsparcia w administracji systemem,... /pub/pl/uploadimages/gtx/mediaregionalne-hosting.1464694101.jpg

Już 7858 osób korzysta z Akademii Lepszego Biznesu

Przejdź do Akademii LB

Akademia Lepszego Biznesu


731 artykułów przydatnych w przygotowaniu i realizacji projektów.

Eksperci doradzają - jak prowadzić wdrożenia, jak rozwijać IT, jak zmieniać biznes na lepsze.

Kiedy sięgnąć po zewnętrzne wsparcie użytkowników SAP

Korzystanie z systemu SAP ERP to nieograniczone korzyści biznesowe, ale i kilka ważnych pytań związanych z jego bieżącą eksploatacją...

Nearshoring usług SAP w BCC

Jak zredukować koszty związane z administracją i rozwojem SAP? Co zrobić, gdy okresowo występuje zwiększone zapotrzebowanie na kompetencje...

SAP BI: monitoring, administracja, outsourcing

Ciągły monitoring środowiska raportowego SAP (SAP BI, SAP BW) pod kątem jakości danych i wydajności systemu, ma duże przełożenie...

Porządki na koniec roku w SAP HR

Koniec roku to dobry czas na podsumowania, inwentaryzacje, audyty. Warto też rzeprowadzić weryfikację firmowego SAP HR – czy wszystkie...

SAP Enterprise Support: więcej niż serwis

Wsparcie i serwis zapewniane przez producenta systemu to obok bogatej funkcjonalności główna przewaga SAP nad innymi systemami wspierającymi...

Umowa outsourcingowa – kluczowy kontrakt

Precyzyjnie określony zakres i poziom usług oraz równowaga między prawami i obowiązkami obu stron – tym powinien się charakteryzować...

Już 7858 osób korzysta z Akademii Lepszego Biznesu

Przejdź do Akademii LB

Formularz kontaktowy

Masz wyłączoną obsługę JavaScript. Aby skorzystać z formularza, włącz obsługę JavaScript w swojej przeglądarce.

* pola obowiązkowe

Nasi klienci:

  • Decora
  • Media Regionalne Sp. z o.o.
  • WSK PZL Rzeszów SA
  • Agrifirm Polska (dawniej Cehave Pasze)
  • Mennica Polska SA
  • Fabryka Cukiernicza Kopernik S.A.
  • Knorr-Bremse Systemy dla Kolejowych Środków Lokomocji
  • Basell Orlen Polyolefins sp. z o.o.
  • Masmal Dairy Sp. z o.o.
  • Plastic Omnium Auto (dawniej Plastal)
  • Herlitz sp. z o.o.
  • PROS Holdings (USA)
  • Gorenje d.d. (Słowenia)
  • Knauf Polska
  • Nestle Polska Sp. z o.o.
  • Valeo Autosystemy Sp. z o.o.
  • Grupa Żywiec SA
  • Berker Polska Sp. z o.o.
  • BCC
  • ATB Tamel SA (Grupa ATB)

więcej

zwiń